Ми єдині і сильні! Ми переможемо!

Історія університету

Абітурієнтам

Головна / Новини / Події / Засідання Вченої ради університету (30 листопада 2023 р.)

Засідання Вченої ради університету (30 листопада 2023 р.)

30 листопада 2023 року відбулось засідання Вченої ради університету.          

Голова ради, ректор університету Віктор Андрущенко на початку засідання озвучив низку знакових подій, які були проведені в університеті протягом листопада, підкреслив активність кожного факультету та подякував за роботу.

 

vchena rad lystopad 1

vchena rad lystopad 2

vchena rad lystopad 3

   На засіданні було підписано договори про співпрацю. Ректор університету Віктор Андрущенко та директор Всеукраїнського центру фізичного здоров’я населення «Спорт для всіх» Андрій Ребрина (а до того ж ще й випускник нашого університету та найкращий студент-науковець університету 2015 року) підписали Меморандум про співпрацю щодо проведення фізкультурно-оздоровчих заходів, навчань та досліджень в галузі фізичної культури та спорту та багатьох ін. аспектів. Ще однією угодою став Меморандум з кіберполіцією. Сподіваємося, це стане стартом плідної, результативної співпраці на благо розвитку нашої молоді.

 vchena rad lystopad 4

vchena rad lystopad 5

   Однією з найприємніших частин засідання стало отримання атестатів доцента та професора викладачами університету, а також вручені ректором контракти на продовження роботи в Українському державному університеті імені Михайла Драгоманова, які отримали декани та завідувачі кафедр, обрані на відповідні посади.

vchena rad lystopad 6

vchena rad lystopad 7

vchena rad lystopad 8

vchena rad lystopad 9

vchena rad lystopad 10

vchena rad lystopad 11

vchena rad lystopad 12

vchena rad lystopad 13

vchena rad lystopad 14

vchena rad lystopad 16

vchena rad lystopad 17

vchena rad lystopad 18

vchena rad lystopad 19

vchena rad lystopad 20

vchena rad lystopad 21

vchena rad lystopad 22

vchena rad lystopad 23

vchena rad lystopad 24

    Проректор з навчально-методичної роботи Роман Вернидуб доповів про результати підсумкової атестації випускників університету у 2022/2023 н.р. і напрями підвищення якості підготовки. У складних умовах воєнного стану підготовка фахівців з високою якістю вищої освіти залишається нашим мобілізаційним завданням у воєнний період. Аналіз показників успішності, звітів голів екзаменаційних комісій, динаміки відносного показника кількості випускників, що завершили навчання з відзнакою за роками свідчить про необхідність посилення функціонування всіх складових системи забезпечення якості вищої освіти, зокрема через:

-  підвищення кваліфікації викладачів щодо набуття цифрових умінь володіння навчальними платформами освітніх онлайн-платформ Coursera, Udemy та Edx для учасників освітнього процесу, для підвищення якості підготовки, мотивації студентства до засвоєння навчального матеріалу;

- створення мультимедійного навчально-методичного забезпечення, зокрема відеолекцій, презентацій, slide-трансляцій, МООК-курсів, завдань комп'ютерного контролю, систем тестового самоаналізу тощо;

-  розробка та запровадження електронних навчально-облікових ресурсів та ін.

   Стратегічним напрямом розвитку освітньої діяльності університету є розбудова системи забезпечення якості вищої освіти та цифровізація всіх ланок навчально-наукової та організаційно-методичної роботи, які комплексно здатні підтримати лідерський статус університету та збільшити його конкурентоздатність в національному та європейському освітньому просторі.

vchena rad lystopad 25

   Інше питання, якому нині приділяється особлива увага в Україні та світі, –розбудова інклюзивної освіти в Україні, – було обговорено і на засіданні Вченої ради. Навчання в інклюзивному середовищі допомагає людині з інвалідністю не тільки здобути якісну вищу освіту, а й інтегруватися у соціальне середовище, здобути впевненість у собі, всебічно розвинути свої здібності, підготуватись до гідного працевлаштування.

   Деканеса Ірина Маркусь доповідала про роль факультету спеціальної та інклюзивної освіти у розвитку інклюзивного середовища в університеті, зауваживши, що питання інклюзивного навчання та безбар’єрності справді стають все актуальнішими, оскільки до всіх соціальних, економічних, освітніх проблем додалась ще й повномасштабна війна в Україні, а через збройну агресію російської федерації кількість осіб з інвалідністю стрімко зростає. На навчання приходитиме все більше студентів з особливими освітніми потребами, особи, які отримали фізичні та психологічні травми, мають порушення зорової та слухової функції, а також особливості мовленнєвої діяльності після травм та контузій. Тому потрібно приділити особливу увагу на створення належних умов щодо забезпечення якісного і доступного здобуття вищої освіти усім учасникам освітнього процесу, а також полегшення життєдіяльності людей з особливими освітніми потребами, підвищення їхньої мобільності, професійної підготовки та працевлаштування.

vchena rad lystopad 26

   Було підтримано ініціативу створення Центру супроводу здобувачів освіти з особливими освітніми потребами в Українському державному університеті імені Михайла Драгоманова та затверджено відповідне положення.

   Задля забезпечення формування інклюзивної компетентності у здобувачів освіти викладачами факультету запропоновано низка навчальних дисциплін. Для здобувачів освіти освітнього ступеня бакалавра на 2023-2024 н.р. була запропонована вибіркова загальноуніверситетська навчальна дисципліна «Педагогічна взаємодія в інклюзивному середовищі»; для здобувачів освіти освітнього ступеня магістра кафедрою технологій освіти та реабілітації осіб з порушеннями зору запропоновано загальноуніверситетські вибіркові навчальні дисципліни: «Організація безбар’єрного освітнього простору» та «Психолого-педагогічний супровід дітей з особливими освітніми потребами в інклюзивному середовищі».

   Крім того, удосконалений сайт університету: тепер люди з особливими освітніми потребами мають можливість бути рівними з усіма і користуватись сайтом без бар’єрів.

   Інклюзивне університетське середовище, навіть організоване на високому рівні, може, на жаль, вирішити лише частину проблем людей з інвалідністю. Отримавши вищу освіту, випускники з інвалідністю стикаються з соціальною бар‘єрністю нашого суспільства, яке не завжди готове сприйняти їх, як рівних. Парадокс полягає у тому, що адаптована до соціального середовища молодь з інвалідністю, яка навчалась в інклюзивному навчальному закладі, попадає в неадаптоване до неї суспільство. Тому колектив факультету активно співпрацює з потенційними роботодавцями, з метою інформування керівників та колективів закладів щодо організації достойних умов праці для людини з інвалідністю, що дозволяє концентруватися їй не на власних порушеннях, а на тих якостях, якими володіє така людина. 

Пресслужба університету