Головна / УНІВЕРСИТЕТ / Прозорий університет / Ресурси
 
Для забезпечення автоматизації основних процесів діяльності у УДУ імені Михайла Драгоманова створено єдине інформаційне середовище, що складається з 4 основних частин:
- система управління ІТ-інфраструктурою;
- система підготовки фахівців і розробників власного ПЗ;
- система віртуальних навчальних середовищ факультетів;
- система моніторингу якості надання освітніх послуг.
 
Споживачами інформаційного середовища є система контурів:
- до першого внутрішнього контуру належать: навчально-наукові інститути (5), усі факультети (11) та кафедри (89) університету;
- до другого внутрішнього контуру – відокремлені навчальні підрозділи УДУ імені Михайла Драгоманова та українські локальні центри системи дистанційного навчання;
- зовнішній контур охоплює закордонні локальні центри системи дистанційного навчання УДУ імені Михайла Драгоманова.
 
Функціонування та зв'язок підсистем забезпечується програмними продуктами з лінійки системного ліцензійного програмного забезпечення, отриманого в межах програми Dream Spark Microsoft, та програмними продуктами власного виготовлення.
 
Нині інформаційний сервіс в університеті забезпечують:
1. Інформаційний сайт університету https://udu.edu.ua ; 
2. Система автоматизації діяльності приймальної комісії “Абітурієнт” https://vstup.udu.edu.ua;
3. Система автоматизації навчальної діяльності “Університет" https://nmc.udu.edu.ua ”;
4. Бібліотечна система https://lib.npu.edu.ua
5. Інформаційні сайти й інші ресурси підрозділів https://udu.edu.ua/universytet/struktura .
 
Інформаційно-аналітична система «Університет», що використовується у як основна платформа управлінської та навчальної діяльності охоплює майже всі аспекти навчально-організаційної діяльності університету (пакети Деканат, Абітурієнт тощо).
Відомо, що перспективи розвитку корпоративної системи університету багато в чому залежить від готовності й здатності забезпечити впровадження ІТ-новацій у практичній діяльності закладу вищої освіти.
 
Нині в університеті здійснюється планомірна міграція системних, прикладних програмних засобів і відповідних баз даних з локальної обчислювальної мережі до віртуальної обчислювальної інфраструктури, перетворення ІТ-інфраструктури управлінських структур на технологію хмарного сервісу Microsoft Azure, що передбачає істотну економію ресурсів при підвищенні надійності й продуктивності. 
Університет першим серед педагогічних закладів вищої освіти України здійснив перетворення всіх функцій фінансових служб до хмарного сервісу Microsoft Azure. Сьогодні відбувається переведення наукової бібліотеки, навчально-методичного центру, планово-економічного відділу та відділу кадрів університету на сервіси Microsoft Azure.
 
Впроваджена нами на факультетах університету інформаційна система, що являє собою віртуальне навчальне середовище факультету (ВНС) – «Віртуальний інститут». Входом до віртуального навчального середовища є модуль інформаційної системи власної розробки – «Електронний розклад». https://nmc.udu.edu.ua/cgi-bin/timetable.cgi  «Електронний розклад» – це окрема інформаційна система, створена на основі веб-технологій, що має такі переваги в користуванні над традиційним розкладом: оперативне оновлення при внесенні секретарем деканату змін у розклад  з будь-якого місця та пристрою; індивідуальний розклад для студента й викладача; можливість синхронізації з Google – календарем і мобільним пристроєм (смартфоном); зручний та зрозумілий інтерфейс; легкий пошук групи, прізвища викладача, номера аудиторії; друк паперового варіанту розкладу з готовими реквізитами. основна відмінність від наявних в інших закладах вищої освіти – це інтерактивність: перехід на електронні курси Moodle https://moodle-student.udu.edu.ua/  в один «клік» на назві дисципліни в самому розкладі.
 
Відправним пунктом розгортання процесу навчання у ВНС є сайт факультету, на якому міститься розгорнута інформаційна система власного виготовлення «Електронний деканат» https://nmc.udu.edu.ua/ .
 
В «Електронному деканаті» студенти можуть:
• подати заяву встановленої форми в деканат на сервісі «Електронні заяви» https://npu.edu.ua/studentam/studmistechko/zaiavy ;
• переглянути «Електронний розклад» занять https://nmc.udu.edu.ua/cgi-bin/timetable.cgi;
• ознайомитися з «Навчальними планами» своїх дисциплін;
• прочитати «Оголошення» деканату https://nmc.udu.edu.ua/;
• скористатися поштою.
 
Підсистема електронного документообігу працює на таких відкритих документах Google й окремих системах власного виготовлення, як «Електронні заяви» – програмний модуль Web-орієнтованої підсистеми електронного документообігу. Модуль формує три електронні документи у такій послідовності:
1. Екранні шаблони заяв. 
2. Друк тексту поданої заяви.
3. Проєкт наказу.
 
Крім описаних, на основі програмних модулів власної розробки створені інформаційні системи, які уможливлюють вирішувати різноманітні навчальні завдання: моніторинг кількості зареєстрованих і кількості скачувань студентами електронних курсів; розсилка особистих повідомлень студентам про кількість днів, що залишись до завершення терміну подання до захисту контрольних робіт; отримання повної інформації про те, що і коли вивчав на курсі кожний студент і т.д.
 
Завдяки описаній вище інформаційній smart-системі в університеті впрваджена інноваційна форма навчання – змішане навчання, що за кордоном більш відоме під назвою «blended learning» – застосування дистанційних технологій освіти на денній формі навчання. Підготовлені в університеті за відповідною кваліфікацією спеціалісти, навчальний контент в електронному форматі (1790 електронних курсів в Moodle https://moodle.udu.edu.ua/ , «Електронна бібліотека УДУ імені Михайла Драгоманова » https://lib.npu.edu.ua/tehy-saitu/elektronnyi-kataloh-ta-elektronna-biblioteka  на 6500 електронних книг) та програмне забезпечення власного виготовлення – це та основа, на якій у УДУ імені Михайла Драгоманова були здійснені організаційні заходи щодо перетворення процесу навчання студентів денної форми навчання з традиційної форми на змішане навчання за допомогою смартфонів для пілотних спеціальностей шести гуманітарних факультетів. Загальна кількість студентів, які навчаються за змішаною технологією навчання, становить майже 7000 осіб.
 
Система підвищення кваліфікації з ІКТ в освіті для працівників університету діє упродовж року при Центрі цифрових технологій навчання УДУ імені Михайла Драгоманова. Навчання відбувається у формі тренінгів і майстер-класів. Видаються Сертифікати відповідного зразка.
Система моніторингу якості надання освітніх послуг діє як інформаційна структура з автоматизованим аналізом затребуваності контенту споживачами ринку, повноти контенту й результатів опитування користувачів контингенту), але окремі програмні модулі власного виготовлення адаптовані та вмонтовані у систему LMSMOODLE.
Фахівці ІТ-служб університету постійно удосконалюють підходи щодо користування хмаро орієнтованим навчальним середовищем, зважаючи на те, що поширення хмарних технологій у IT-інфраструктурі закладу вищої освіти на основі гібридної моделі дає змогу розгорнути максимальну кількість різноманітних сервісів у корпоративній хмарі УДУ імені Михайла Драгоманова. 
 
У зв'язку з карантинними заходами та військовим станом у країні, додатково виконано комплекс робіт із забезпечення стабільності роботи інформаційно-освітнього середовища університету в нових умовах, а саме: переведення підрозділів університету на дистанційні засоби комунікації; впровадження сучасних програмних і технічних засобів, пакетів прикладних програм у навчальний процес й адміністративно-господарську діяльність закладу вищої педагогічної освіти.
 
На офіційному веб-сайті закладу вищої освіти http://udu.edu.ua  створено розділ «Прозорий університет https://udu.edu.ua/universytet/prozoryi-universytet », де регулярно розміщуються й оновлюються обов’язкові відомості, передбачені законодавством. Так, на виконання вимог Закону України «Про освіту» від 05.09. 2017 № 2145-VIII (Стаття 30. Прозорість й інформаційна відкритість закладу вищої освіти) на сайті університету розміщені:
- статут;
- ліцензія на провадження освітньої діяльності;
- сертифікати про акредитацію освітніх програм;
- структура й органи управління закладом вищої освіти;
- кадровий склад згідно з ліцензійними умовами;
- освітні програми, що впроваджені у закладі вищої освіти, та перелік освітніх компонентів, які передбачені відповідною освітньою програмою;
- ліцензований обсяг та фактична кількість осіб, які навчаються у закладі вищої освіти;
- мова (мови) провадження освітнього процесу;
- наявність вакантних посад, порядок і умови проведення конкурсу на їх заміщення;
- матеріально-технічне забезпечення закладу вищої освіти (згідно з ліцензійними умовами);
- напрями наукової та/або мистецької діяльності;
- наявність гуртожитків та вільних місць у них, розмір оплати за проживання;
- результати моніторингу якості освіти;
- річний звіт ректора про діяльність УДУ імені Михайла Драгоманова;
- правила прийому до УДУ імені Михайла Драгоманова;
- умови доступності закладу освіти для навчання осіб з особливими освітніми потребами;
- розмір оплати за навчання, підготовку, перепідготовку, підвищення кваліфікації здобувачів вищої освіти;
- перелік додаткових освітніх та інших послуг, їх вартість, порядок надання та оплати
- кошторис і фінансовий звіт про надходження та використання всіх отриманих коштів, інформацію про перелік товарів, робіт і послуг, отриманих як благодійна допомога, із зазначенням їх вартості, а також про кошти, отримані з інших джерел, не заборонених законодавством.
 
На виконання вимог Закону України «Про вищу освіту»  від 01.07.2014 № 1556-VII на сайті УДУ імені Михайла Драгоманова також забезпечено доступ до:
- системи оцінювання здобувачів вищої освіти, науково-педагогічних і педагогічних працівників закладу вищої освіти та результатів таких оцінювань;
- рішень Науково-методичної та Вченої ради УДУ імені Михайла Драгоманова і провадження діяльності у сфері вищої освіти;
- документів, що підлягають обов’язковому громадському обговоренню у трудовому колективі;
- інформацію щодо здійснення тендерних процедур;
- штатний розпис на поточний  рік.
За рахунок наведеного вище забезпечується чітка організація та підтримка технічного, технологічного й інформаційного забезпечення освітньо-професійної підготовки майбутніх учителів та навчально-продуктивної діяльності університету. 

 

 Інформаційно-аналітична система самооцінювання освітньої діяльності

Українського державного університету імені Михайла Драгоманова
 reiting

Вхід в електронну систему рейтингового оцінювання

 


    Мовою освітнього процесу в Університеті є державна мова.

    Застосування мов визначається законами України «Про забезпечення функціонування української мови як державної» та «Про освіту».

    Вчена рада Університету має право прийняти рішення про викладання однієї, кількох a6o всіх дисциплін, виконання індивідуальних завдань та проведення контрольних заходів англійською мовою, за умови що yci здобувачі освіти, які вивчають відповідні дисципліни, володіють англійською мовою. У разі якщо є письмове звернення від одного чи більше студентів, Університет забезпечує переклад державною мовою.

    Педагогічні, науково-педагогічні i наукові працівники Університету, крім іноземців чи осіб без громадянства, які запрошені до Університету та працюють на тимчасовій основі як наукові, педагогічні, науково-педагогічні працівники a6o викладачі іноземної мови, зобов’язані володіти державною мовою та застосовувати її під час виконання службових обов’язків.

    Рівень володіння державною мовою педагогічними, науково-педагогічними i науковими працівниками Університету засвідчується документом про повну загальну середню освіту за умови, що такий документ підтверджує вивчення особою української мови як навчального предмета (дисципліни), a6o державним сертифікатом про рівень володіння державною мовою, що видається Національною комісією зі стандартів державної мови відповідно до Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної».