Ми єдині і сильні! Ми переможемо!

Історія університету

Абітурієнтам

Головна / Новини / Події / Пленарне засідання міжнародної конференції «Професійна підтримка в умовах постконфлікту: європейський досвід для українських фахівців» у межах проєкту EU4YOUTH – Post-conflict Education and Trauma-Informed Pedagogy Programme

Пленарне засідання міжнародної конференції «Професійна підтримка в умовах постконфлікту: європейський досвід для українських фахівців» у межах проєкту EU4YOUTH – Post-conflict Education and Trauma-Informed Pedagogy Programme

   23 травня 2025 року в Українському державному університеті імені Михайла Драгоманова відбулося пленарне засідання Міжнародної науково-практичної конференції «Професійна підтримка в умовах постконфлікту: європейський досвід для українських фахівців» у межах проєкту EU4YOUTH – Post-conflict Education and Trauma-Informed Pedagogy Programme.

 prof pidtrymka konf 1

   Організатори події:

- педагогічний факультет та факультет спеціальної та інклюзивної освіти УДУ імені Михайла Драгоманова,

- Vytautas Magnus University (Литва)

- Громадська організація «Українська асоціація педагогів і психологів початкової, дошкільної і позашкільної освіти»

 Захід проходив у змішаному форматі та об’єднав представників понад 10 країн Європи (Литва, Польща, Німеччина, Австрія, Португалія, Чехія), а також науковців з різних регіонів України.

prof pidtrymka konf 2

prof pidtrymka konf 3

  Привітали учасників проректор з наукової роботи Григорій Торбін, проректор з адміністративно-господарської роботи Ростислав Драпушко, проректор з міжнародних зв’язків Володимир Лавриненко.

   Модераторами міжнародної зустрічі виступили декани факультетів-виконавців проєкту EU4YOUTHPost-conflict Education and Trauma-Informed Pedagogy Programme – Тарас Олефіренко та Ірина Маркусь.

prof pidtrymka konf 4

prof pidtrymka konf 6

   Керівниця Центру литовських студій та міжнародних програм Університету Вітаутаса Магнуса (Литва) Вільма Леонавічене звернулася від імені литовської академічної спільноти та подякувала за високий професійний рівень організації заходу, за наполегливість і цілеспрямованість у створенні доступного й чутливого освітнього середовища для дітей і молоді, які постраждали від війни, висловивши щиру віру в мирне і сильне майбутнє України.

  Деканеса факультету спеціальної та інклюзивної освіти Ірина Маркусь представила звіт про проміжні результати реалізації міжнародного проєкту EU4YOUTH – Post-conflict Education and Trauma-Informed Pedagogy Programme та внесок факультету у реалізацію соціальної місії Українського державного університету імені Михайла Драгоманова.

prof pidtrymka konf 7

    Декан педагогічного факультету Тарас Олефіренко поділився досвідом участі в проєкті команди його факультету, зокрема у виступі висвітлив ключові етапи партнерства з Університетом Вітаутаса Магнуса (Литва) та підтримки з боку Європейського Союзу; розробку та впровадження шести інноваційних освітніх курсів і тренінгових програм, спрямованих на підтримку дітей і молоді, які зазнали травматичного досвіду; залучення понад 400 учасників (студентів, викладачів, учителів, психологів та керівників освітніх закладів); міжнародну наукову репрезентацію результатів проєкту у Великій Британії, США, Польщі, Німеччині, Нідерландах і Італії; стратегічне значення проєкту для створення цілісної моделі травма-інформованої педагогіки в українській системі освіти.

prof pidtrymka konf 8

   Подальше модерування заходу здійснювали заступниця декана педагогічного факультету з наукової роботи та міжнародних зв’язків, завідувачка кафедри початкової освіти та інноваційної педагогіки Олена Матвієнко та заступниця декана факультету спеціальної та інклюзивної освіти з наукової роботи та міжнародних відносин, доцент кафедри технологій освіти та реабілітації осіб з порушеннями зору Ірина Сасіна.

prof pidtrymka konf 9

   У доповідях учасників конференції було порушено широкий спектр тем, спрямованих на осмислення ролі освіти, науки та психосоціальної підтримки в умовах війни та післявоєнного відновлення.

prof pidtrymka konf 10

prof pidtrymka konf 11

prof pidtrymka konf 12

   Міжнародний експерт по роботі з травмою та втратою, консультат програм Ради Європи, директор освітніх програм International Center for Coping and Continuity (Ізраїль) Алекс Гершанов – поділився досвідом роботи з посттравматичними станами у школярів, педагогів і сімей на основі системного підходу до психосоціальної допомоги у виступі «Навички самозбереження освітян і надання першої емоційної підтримки під час викладання в умовах довготривалого стресу».

  Клінічний психолог Evangelischer Kirchenkreis Minden (Німеччина), випускниця УДУ імені Михайла Драгоманова Катерина Калініченко представила досвід роботи з дітьми-біженцями, що перебувають у стані втрати або тривалого стресу у доповіді «Міжнародні підходи до реабілітації та адаптації дітей та молоді з досвідом травматичних подій (на прикладі Німеччини)».

  Завідувачка Лабораторії нових технологій та інновацій у спеціальній та інклюзивній освіті кафедри спеціальної освіти факультету педагогічної освіти Львівського національного університету імені Івана Франка, керівниця Центру психологічного консультування, психокорекції та логопедії «Terra Kolping» Família Kolpingham em Lisboa – Associação (Україна-Португалія), докторка психологічних наук, професорка Катерина Островська доповіла про «Дименсійний підхід у супроводі осіб з функціональними обмеженнями здоров’я».

  Старший науковий співробітник лабораторії прикладної психології освіти Українського науково-методичного центру практичної психології і соціальної роботи НАПН України; Зальцбурзький університет (Paris-Lodron University of Salzburg) (Австрія), докторка філософії в галузі психології Вікторія Предко повідомила про «Основні психологічні механізми оптимізації освітнього процесу в умовах війни: від теорії до практики».

   Завідувач кафедри психології Київського медичного університету, голова правління Українського інституту психосинтезу (Україна) кандидат психологічних наук, доцент Єгор Кучеренко ознайомив із темою «Посттравматичний розвиток як лімінальний процес в практиці психоедукації».

   Юлія Горбанюк, др. хаб. професор кафедри психології емоції та мотивації Інституту психології, факультету гуманітарних наук Люблінського католицького університету Іоана Павла ІІ (Польща), поділалась своїм досвідом та розповіла про «Модель психологічної підтримки адаптації дітей-біженців від війни в освітньому просторі».

   Олена Бескорса, докторка педагогічних наук, старший викладач Інституту педагогічних досліджень та підготовки вчителів Ґрацького університету (Австрія), представила доповідь «Реалізація міжкультурної освіти в умовах глобальної кризи: досвід Австрії».

   Аліна Іваненко, кандидат психологічних наук, доцент кафедри спеціальної освіти та інклюзії ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет» (Україна), виступила із доповіддю «Значення міжнародної співпраці в освітньому та науковому середовищі україни: результати та перспективи реалізації проєкту з підтримки дітей з аутизмом».

   Пленарне засідання слугувало дієвим майданчиком для обміну науковими досягненнями, представлення інноваційних методів підготовки педагогів та спільної розробки практик, що відповідають викликам сучасної освіти в умовах війни та післявоєнного відновлення.

prof pidtrymka konf 13

prof pidtrymka konf 14

Пресслужба університету